Bestelt u iets bij Reisboekwinkel De Zwerver, dan bent u altijd veilig ingedekt. Lees hier alles retourneren, ruilen en terugbetaling bij onze boekhandel! Bedenk wel dat u het retourneren binnen 2 weken na ontvangst moet doen.
Retourneren vanuit Nederland
Het kan zomaar gebeuren dat een artikel niet helemaal bevalt en u het naar ons wilt terugsturen. Maar hoe stuurt u ons iets terug?
Brievenbuspost
Voor het juiste retouradres voor het retourneren via brievenbuspost verwijzen wij u naar het antwoordnummer op het retourformulier 'Brievenbuspost voor Nederland.
Pakket
Wilt u het ons retour sturen als pakket? Volg dan onderstaande stappen:
Wij verzoeken u vriendelijk het
pakket voor retour aan te melden. Vul hier uw barcode (
deze staat vermeld op het door u ontvangen pakket) en ordernummer in.
U ontvangt nu een barcodelabel met ons retouradres voor de retourzending per mail en deze kunt u laten inscannen bij het afgiftepunt. Bij het afgiftepunt wordt het label geprint en op uw retourzending geplakt.
Voor het juiste retouradres voor het retourneren van een pakket verwijzen wij u naar het adres op het retourformulier 'Pakketten voor Nederland.
Andere mogelijheden
Retourneren is gratis via PostNL als u voor brievenbuspost gebruikmaakt van ons antwoordnummer en voor pakketten gebruik maakt van het retourlabel van PostNL (via Myparcel). Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u.
Retourneren is gratis als u gebruikmaakt van onze normale bezorger (PostNL). U dient de bestelling eerst zelf te frankeren en krijgt dit bedrag bij terugbetaling van het aankoopbedrag van ons terug.
Aansprakelijkheid retourzending
Als u gebruik maakt van ons antwoordnummer/retourlabel, houd er dan rekening mee dat het risico voor de terugzending bij u als consument blijft liggen. Mocht het product kwijtraken tijdens de retournering, dan is dit uw risico. Wij raden u daarom aan (bij hogere orderwaarde) uw verzending te verzekeren en een verzendbewijs te bewaren.
Retourneren vanuit België en andere landen
Brievenbuspost
Pakket
Wilt u het ons retour sturen als pakket? Volg dan onderstaande stappen:
Wij verzoeken u vriendelijk het
pakket voor retour aan te melden. Vul hier uw barcode (
deze staat vermeld op het door u ontvangen pakket) en ordernummer in.
U ontvangt nu een barcodelabel met ons retouradres voor de retourzending per mail en deze kunt u laten inscannen bij het afgiftepunt. Bij het afgiftepunt wordt het label geprint en op uw retourzending geplakt.
Kosten voor de retourzendingen vanuit andere landen dan Nederland en België worden niet vergoed. Deze zijn dus voor eigen rekening. Wel krijgt u het aankoopbedrag en de portokosten van de heenzending van ons terug.
Terugbetaling
Stuurt u alle artikelen uit een bestelling retour, dan maken wij het complete orderbedrag terug aan u over, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending. U betaalt dus nooit verzend- of retourkosten voor een product dat u uiteindelijk niet hebt gehouden! Stuurt u slechts een deel van de bestelling retour en is het orderbedrag van de resterende order boven de gratis verzenddrempel van € 35,=, dan maken wij alleen het bedrag van de geretourneerde artikelen aan u over. U had immers geen portokosten betaald.
Is de orderwaarde van de resterende order na retour minder dan de gratis verzenddrempel van €35,= dan verrekenen wij het bedrag van de geretourneerde artikelen met de portokosten voor de heenzending (€ 2,95 of €5,95). U moet dan immers nog portokosten betalen voor de heenzending omdat uw order na retour onder de gratis verzenddrempel van €35,= valt.
Of u nu alle artikelen of slechts één product uit een bestelling retourneert, wij zullen het verschuldigde bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen veertien dagen na herroeping aan u terug overmaken. De terugbetaling loopt via dezelfde betaalmethode als u zelf in het betaalproces hebt gekozen. Wel wachten wij met terugbetalen totdat de retour bij ons is binnengekomen of u kunt aantonen dat de retour is verzonden met een Track & Tracecode.
Ruilen
Toch niet tevreden over een artikel en u wilt een andere daarvoor in de plaats? Net even de verkeerde kaart besteld? Ook dat kan heel eenvoudig.
Ga dan als volgt te werk:
-
Retourneer het niet gewenste artikel volgens bovenstaande procedure. Als u het al betaald heeft, zorgen wij er voor dat u het bedrag teruggestort krijgt.
-
Het nieuwe artikel kunt u gewoon opnieuw bestellen in onze webshop en krijgt u, als het op voorraad is, de volgende dag thuisbezorgd.
Herroepingsrecht
Ziet u bij ontvangst dat u de verkeerde reisgids hebt besteld, komt u er bij het openmaken van het pakje achter dat die wereldbol slechts 10 centimeter groot is of bent u om een andere reden niet honderd procent tevreden met uw aankoop? U heeft bij ons altijd de mogelijkheid om een online koop te ontbinden binnen veertien dagen, zonder opgave van reden. Dit is het herroepingsrecht, en dat werkt als volgt:
-
Vanaf het moment dat u alle artikelen uit uw bestelling heeft ontvangen, heeft u veertien dagen de tijd om de artikelen te bekijken en te beoordelen. Dit is uw herroepingstermijn, vergelijkbaar met hoe u producten in een fysieke winkel beoordeelt, voordat u ze afrekent.
-
Bent u niet tevreden en wilt u iets retourneren? Wijvragen u om ons dit zo snel mogelijk te laten weten via onze klantenservice op +31 (0)50 - 312 69 50 of met een e-mail naar info@dezwerver.nl.
-
Vanaf dat moment heeft u nog eens veertien dagen de tijd om de artikelen te retourneren. Daarvoor kunt u gebruikmaken van het retourformulier voor herroeping of via de klantenservice.
Uitzonderingen
Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat doordat u het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan u in een winkel zou doen, wordt alleen de resterende, door ons te bepalen, waarde van het product aan u terugbetaald.
Makkelijk kopieerbare producten waarvan de verzegeling na levering is verbroken, zoals dvd’s en cd's, kunnen niet worden geretourneerd
Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. U moet hierbij denken aan mondkapjes en opblaasbare artikelen.
- terug naar klantenservice -